środa, 1 maja 2013

shortbread żurawinowy

Lubię shortbread, bo jest prostą słodkością na już, natychmiast :) 

Zaspokajacz słodkich, nagłych potrzeb. Do herbaty, kawy idealny. 
Suszona żurawina dodaje mu treści. A jak ktoś ma hopla na punkcie żurawiny (jak ja), to przepadł :) 
Plusem jest też to, że przepis nie zawiera proszku do pieczenia. 

TRIKI DLA ALERGIKA:
Przepis nie zawiera mleka, jajek. Mąka pszenna zastąpiona została orkiszową, a masło margaryną bezmleczną.

SKŁADNIKI:
  • 300 g margaryny bezmlecznej (ma być miękka, w temperaturze pokojowej)
  • 200 g mąki orkiszowej
  • 100 g mąki kukurydzianej
  • 100 g cukru pudru
  • opakowanie cukru wanilinowego
  • szczypta soli
  • opakowanie suszonej żurawiny Sante
WYKONANIE:
Mąki orkiszową i kukurydzianą przesiewamy do miski, dosypujemy cukier puder, cukier wanilinowy i sól, dobrze ze sobą łączymy. Do powyższych składników dodajemy margarynę. Miksujemy wszystko razem na gładką masę. Na koniec wrzucamy żurawinę. Mieszamy. Masę przekładamy do dużej niskiej formy do pieczenia (u mnie jednorazowa). Pieczemy w temp. 160 stopni przez około 45 min. Jak tylko ciasto się upiecze, jak jest jeszcze miękkie, warto pokroić je (w blaszce) na plastry - bo wystudzeniu jest dość kruche,  zabieg ten ułatwi późniejsze wydzielanie kawałków.




Przepis poznałam i zmodyfikowałam na modłę alergikową dzięki
http://bookmeacookie.pl/shortbread-dla-ulubionego/.

Żurawinę skosztować mogłam zaś dzięki uprzejmości marki Sante.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz