poniedziałek, 29 lutego 2016

zupa batatowa z chorizo

Bataty w zupie? Pyszności! A jeszcze jak są w duecie z dobrym chorizo... Jestem szczęściarą i miałam okazję takie mieć (bez konserwantów, glutenu i zbędnych ulepszaczy) to już w ogóle! Sprawdźcie sami. Zupa ta jest syta i niestety znika w mig...
PS. Marta jeszcze raz dzięki za dostawę :)






SKŁADNIKI:
  • 2 średnie bataty
  • 120 g chorizo
  • 2 marchewki
  • 1 puszka pomidorów
  • 1 cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • sól
  • papryka wędzona w proszku
  • mleko kokosowe

WYKONANIE:
Rozgrzewamy olej w dużym garnku. Chorizo obieramy i kroimy w kostkę, podsmażamy w garnku. Dodajemy do niego pokrojoną w pióra cebulę oraz kolejno (obrane i pokrojone również w kostkę): czosnek, marchewki, bataty. Zalewamy wszystko pomidorami z puszki. Chwilę dusimy, po czym dodajemy wrzątek - 1,5 l. Zupę gotujemy pod przykryciem na małym ogniu aż warzywa zmiękną. Na koniec doprawiamy solą i papryką wędzoną, ew. chilli. Moje chorizo było pikantne, więc jego ostrość wystarczyła. Podajemy zabielone mlekiem kokosowym.




1 komentarz:

  1. Zawsze powtarzam, że ja to zupowa jestem, a jak widzę taką pyszność z chorizo to już w ogóle najlepsza zupa.

    OdpowiedzUsuń