niedziela, 11 grudnia 2016

bezglutenowe muffiny czekoladowe z gruszką

Dziś przedstawiam Wam ciekawą wersję muffinów słodzonych bananami z dodatkiem gruszek i czekolady. Wilgotne i puszyste w środku. Warte wypróbowania, szczególnie, że na bazarach cały czas można  jeszcze kupić nasze polskie gruszki.


SKŁADNIKI:

  • 6 łyżek mąki kokosowej
  • 2 łyżki kakao - ja użyłam raw - surowego, organicznego - ma więcej wartości odżywczych i jest bogate w antyoksydanty
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • szczypta soli
  • 3 jajka
  • 1/4 szklanki oleju
  • 1 gruszka
  • 3 dojrzałe banany, u mnie trafiły się normalne i tragedia się nie stała, ale dojrzałe lepiej będą się miksować i dadzą więcej słodyczy :)
  • czekolada gorzka, najzdrowsza powyżej 70 proc. kakao, ale ja mam swoją ulubioną 60 proc. i takiej użyłam
WYKONANIE:
Mąkę kokosową, kakao, sól, cynamon i sodę mieszamy ze sobą. Do suchych składników wbijamy jajka, dolewamy olej i dodajemy pokrojone w plasterki banany. Wszystko miksujemy na gładko. Masę przekładamy łyżką do papilotek umieszczonych w formie na muffiny. Gruszkę myjemy, obieramy i kroimy w słupki. Kostki czekolady kroimy na pół. Do masy wtykamy po kawałku czekolady i gruszki. Pieczemy 25-30 min w temp. 165 stopni.
Smacznego!




1 komentarz:

  1. Poszukuję właśnie takich przepisów, bo moja córcia chyba ma nietolerancję glutenu a uwielbia czekoladowe wypieki. Do tej pory zawsze piekłam jej babeczki z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-babeczki-czekoladowe/ i muszę przyznać, że wychodzą pyszne, cała rodzina się nimi zajada. Polecam!

    OdpowiedzUsuń