niedziela, 10 marca 2013

ciasto pistacjowe

Już nawet nie pamiętam, jak trafiłam na ten przepis. Lubię pistacje, więc wrzuciłam go do worka "kiedyś wypróbuję" i właśnie dziś nadarzyła się okazja. Nie kombinowałam z samymi orzechami, użyłam solonych. Zrezygnowałam też z lukru.




TRIKI DLA ALERGIKA:
Zamiast zwykłej mąki użyłam orkiszowej jasnej, a masło zastąpiłam margaryną bezmleczną. W oryginalnym przepisie jest maślanka - zamieniłam ją na mleko sojowe waniliowe.

SKŁADNIKI:
  • 100 g pistacji
  • 1,5 szklanki mąki
  • 1,5 szklanki cukru pudru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 190 g margaryny
  • opakowanie cukru wanilinowego
  • 3 łyżki mleka sojowego waniliowego
  • 3 jajka
WYKONANIE:
Obieramy i siekamy pistacje. Przesiewamy do miski mąkę, dodajemy do niej proszek do pieczenia i sól. Dobrze mieszamy. Margarynę (o pokojowej temperaturze) miksujemy z cukrem pudrem na gładką masę. Wbijamy do niej jajka (pojedynczo) cały czas miksując. Jak już jajka będą dobrze wkomponowane, dosypujemy stopniowo mąkę, dodajemy cukier puder, mleko sojowe i na koniec pistacje. Miksujemy. Ciasto (dość gęste) wykładamy do formy keksówki i pieczemy przez godzinę w temperaturze 180 stopni.

Przepis znalazlam na stronie: http://www.theextraordinaryartofcake.com/2011/09/pistachio-loaf-cake-recipe.html

2 komentarze:

  1. czy można zamiast margaryny użyć masła i zamiast mleka sojowego - zwykłe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że można, ja nie użyłam masła i mleka krowiego, bo mam na nie uczulenie...

      Usuń