niedziela, 24 marca 2013

grillowane bakłażany w zalewie

Te bakłażany to wspomnienie ciepłego październikowego urlopu w Rzymie. Spróbowałam ich tam po raz pierwszy i jak wróciłam do Polski, to nie mogłam się oprzeć chęci zrobienia czegoś podobnego. Szukałam przepisu i gdzieś ktoś na jakimś forum wspomniał, jak je przyrządzić. To grillowane bakłażany taplające się w aromatycznej oliwie ;) Najlepiej smakują z grzankami.



TRIKI DLA ALERGIKA:
Uwaga! Bakłażany zawierają dużo histaminy. Osobiście nie mam reakcji alergicznych po zjedzeniu ich, ale moje dłonie przeżywają koszmar przy kontakcie z nimi (zetknięcie z sokiem), dlatego polecam kroić je w rękawiczkach.



SKŁADNIKI:
  • 2 bakłażany                                 
  • szklanka oliwy z oliwek
  • garść natki z pietruszki
  • jedna papryczka chili
  • 4 ząbki czosnku
  • 1/4 szklanki octu balsamicznego
  • sól




WYKONANIE:
Bakłażany myjemy i kroimy wzdłuż na paski centymetrowej grubości. Kładziemy na talerzu, solimy i odstawiamy na około pół godziny, żeby puściły sok. 




W międzyczasie przygotowujemy zalewę: natkę z pietruszki drobno siekamy, czosnek miażdżymy w prasce lub ścieramy na tarce o małych oczkach. Papryczkę drobno kroimy. 
Do oliwy dodajemy ocet balsamiczny, pietruszkę, czosnek i papryczkę.
Wracamy do bakłażanów, które osuszamy, najlepiej ręcznikiem papierowym, a następnie grillujemy na suchej patelni. Grillowane bakłażany odstawiamy do wystygnięcia.




Już chłodne układamy (upychamy) w słoiku i zalewamy wcześniej przygotowaną oliwą. Odstawiamy w chłodne miejsce na kilka godzin, aby składniki dobrze się ze sobą połączyły.
I... gotowe! Smacznego!







1 komentarz:

  1. jako smakosz zalew i warzyw sprobuje twojego przepisu, prosty ale moze smaczny, ja sie pokusze jeszcze o dodanie suszonych pomidorow.

    OdpowiedzUsuń