niedziela, 3 marca 2013

sałatka curry ryżowo-winogronowa

Pozostając w klimacie curry, wypróbowałam przepis znaleziony u Marty Stewart: http://www.marthastewart.com/314696/curried-rice-salad-with-grapes?center=276955&gallery=275164&slide=281272 
Jakoś tak zaciekawiło mnie połączenie ryżu, winogron i curry. Zrobiłam i się nie zawiodłam :)
Wiem już, że mięta odgrywa w sałatce dużą rolę - po posiekaniu okazało się, że wyszło mniej niż pół szklanki (jak podałam w przepisie) i żałowałam, że więcej w domu nie miałam, bo świetnie się komponuje z resztą składników.

SKŁADNIKI:
  • 2 torebki brązowego ryżu
  • kiść czerwonych winogron
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka curry
  • 1/4 szklanki soku wyciśniętego z limonki
  • pół szklanki posiekanych listków mięty
  • pół szklanki posiekanych orzechów nerkowca
  • sól
  • pieprz
WYKONANIE:
Wysypujemy ryż z torebek i płuczemy na sitku. Rozgrzewamy 3 łyżki oliwy na patelni, dodajemy curry i mieszamy. Po chwili wsypujemy ryż i zalewamy go 2,5 szklanki wody. Solimy, pieprzymy. Całość dusimy pod przykryciem na małym ogniu około godziny. Do momentu aż ryż zmięknie. Mieszamy od czasu do czasu, kontrolując ilość wypitej przez ryż wody - w razie potrzeby uzupełniamy ją. Ugotowano-usmażony ryż przekładamy do miski polewamy sokiem z limonki oraz 1 łyżką oliwy i studzimy. W międzyczasie siekamy miętę oraz nerkowce. Kroimy winogrona w plasterki, jeśli mają pestki, usuwamy je.
Do wystudzonego ryżu dodajemy winogrona posypujemy orzechami i miętą. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem, mieszamy i sałatka gotowa.
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz