poniedziałek, 9 września 2013

orkiszowe ciasto gruszkowe z cynamonem

Gruszek ciąg dalszy, bo dużo ich w tym roku, bo smaczne, bo słodkie, bo mam wyjątkowego smaka na nie w ostatnich dniach i wreszcie bo ciasta jako takiego z nimi dawno nie robiłam. 





SKŁADNIKI:
  • 1,5 szklanki mąki orkiszowej jasnej
  • 0,5 szklanki mąki kukurydzianej
  • 3/4 szklanki cukru
  • opakowanie cukru wanilinowego
  • łyżka cynamonu
  • łyżeczka imbiru
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 2/3 szkanki mleka migdałowego alpro
  • 1/3 szklanki oliwy z oliwek
  • 3 gruszki
WYKONANIE:
Do miski przesiewamy mąkę orkiszową oraz mąkę kukurydzianą. Dodajemy do nich cukier, cynamon, imbir, cukier wanilinowy, proszek do pieczenia i sól. Wszystko dobrze ze sobą mieszamy. Do drugiego naczynia wbijamy jajka, dolewamy oliwę oraz napój migdałowy, ubijamy trzepaczką na delikatną pianę.
Gruszki myjemy, obieramy i kroimy w plastry (opcjonalnie plastry możemy podzielić na pół).
Do miski z suchymi składnikami wlewamy masę jajeczno-mlekowo-oliwową, mieszamy wszystko dokładnie. Ciasto wylewamy do nasmarowanej tłuszczem bądź wyłożonej papierem do pieczenia formy (ja tradycyjnie już użyłam jednorazowej foremki).
W ciasto wtykamy kawałki gruszek. Pieczemy ok. godziny w temp. 180 stopni. Studzimy zostawiając w wyłączonym piekarniku. Gruszkowy smakołyk na deser gotowy! 
Inspiracją i bazą do powyższego przepisu był ten znaleziony tu

4 komentarze:

  1. Wiola.. Proszę o podpowiedz może być mąka orkiszowa typ 700 bo tylko taka u nas jest.Bardzo fajna stronka mam ochotę wypróbować trochę słodkości.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mąka orkiszowa 700 jak najbardziej może być!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię zdrowe wersje ciast i deserów, to dla mnie ważne żeby zdrowo się odżywiać. Od czasu do czasu jednak, albo na wyjatkowe okazję lubię sobie pozwolić na słodyczową rozpustę. Przygotowuję wtedy coś ekstra. Ostatnio takim hitem u mnie w domu są muffinki z bardzo nietypowym dodatkiem według przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/muffinki-czekoladowe-z-cukierkami-z-mieszanki-wedlowskiej/
    Ostatnio gdy je upiekłam nawet moja teściowa mnie pochwaliła. Polecam!

    OdpowiedzUsuń