poniedziałek, 16 września 2013

orkiszowe brownie z masłem orzechowym

Słyszałam jak mówią o nim pycha, pycha! Trochę nie dowierzałam, bo i niby czym mogłoby się różnić od innych czekoladowych wypieków. Pomyślałam jednak, skoro tak zachwalają, to wydobędę przepis i przekonam się na własnych kubkach smakowych. Przepis oryginalny ten tu zawiera zakazane składniki, ale okazało się na szczęście, że ich zamienniki wypadły bardzo dobrze w swojej roli. A to, co powstało - po prostu pyyyyyyyychaaaa!




TRIKI DLA ALERGIKA:
Mąkę pszenną zamieniamy na orkiszową jasną, masło - masłem roślinnym (bez serwatki i innych podobnych laktoz), czekolada jak najczarniejsza, im więcej zawartości kakao, tym lepiej.

SKŁADNIKI:
  • 200 g gorzkiej czekolady - u mnie wawel 90% i terravita 77% kawa + kardamon 
  • 150 g margaryny bezmlecznej
  • 0,5 szklanki kakao - u mnie firmy wawel
  • 1 i 1/5 szklanki mąki orkiszowej jasnej
  • szczypta proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 4 jajka
  • 2 szklanki cukru pudru
  • masło orzechowe - u mnie Sante (potrzebujemy około 1/3 słoiczka)
WYKONANIE:
Czekoladę (150 g) razem z margaryną rozpuszczamy na małym ogniu, powoli, cały czas mieszając, nie dopuszczając do wrzenia. Odstawiamy na chwilę. Do miski przesiewamy mąkę, dodajemy do niej proszek do pieczenia, sól i kakao, mieszamy. Do odrobinę przestudzonej czekolady dodajemy cukier puder, mieszamy. Do masy wbijamy jajka i dodajemy mąkę oraz pokruszoną na drobne kawałki czekoladę (50 g). Wszystko miksujemy. Ciasto wylewamy do formy. Równamy. Na wierzch wykładamy łyżeczką kupki masła orzechowego (najlepiej jak jest w pokojowej temperaturze), które potem równamy, aby pokryło całe ciasto. Brownie pieczemy 40 min w nagrzanym do 160 stopni piekarniku. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz