niedziela, 13 stycznia 2013

ciasto jabłkowo-ananasowe

Zachciało mi się ciasta z jabłkami, ale nie upierałam się przy klasycznej szarlotce, i tu: http://www.kwestiasmaku.com/desery/ciasta/szarlotka_z_kratka/przepis.html znalazłam przepis, który zaprosił mnie do kuchni. Spodobał mi się w nim pomysł na nadzienie, inny, jakiś taki smakowo bogaty :)
Skuście się i Wy. Zachęcam :)

TRIKI DLA ALERGIKA:
Już standardowo mąka orkiszowa. W tym przepisie zamiast masła i smalcu użyłam tylko margaryny "Dobrej Gospodyni" - nie zawiera masła i serwatki. Jako że sama nie mam alergii na migdały, to właśnie ich użyłam, ale przepis źródłowy podaje, że można je z powodzeniem zamienić na wiórki kokosowe.








SKŁADNIKI:
  • 3 szklanki mąki orkiszowej
  • 6 łyżek cukru pudru
  • szczypta soli
  • 300 g margaryny 
  • 6 niedużych jabłek (szara reneta) + 1 średni ligol
  • puszka ananasa (w kawałkach)
  • pół szklanki rodzynek
  • opakowanie budyniu waniliowego
  • cukier wanilinowy
  • łyżeczka cynamonu
  • 1/3 szklanki cukru trzcinowego
  • opakowanie płatków migdałowych (lub wiórków kokosowych)
WYKONANIE:
Najpierw zagniatamy kruche ciasto, czyli mieszamy mąkę z cukrem pudrem i solą oraz dodajemy do niej pokrojone na kawałki masło, wyrabiamy, niestety chyba najlepiej ręcznie, aby powstała zwarta kula, dzielimy ją na pół i wkładamy na 30 minut do zamrażalnika.
Nagrzewamy piekarnik do 200 stopni.
Obieramy jabłka, kroimy w cienkie plasterki długości ok. 2 cm dodajemy do nich odsączonego ananasa z puszki (mimo że użyłam takiego w kawałkach, to i tak pokroiłam go na jeszcze mniejsze części). Dorzucamy rodzynki. Wsypujemy cynamon, cukier wanilinowy, opakowanie budyniu oraz cukier trzcinowy. Wszystko dobrze mieszamy.
Połową schłodzonego ciasta wylepiamy spód formy do pieczenia. Wykładamy jabłkowo-ananasowe nadzienie. Posypujemy płatkami migdałowymi (lub wiórkami kokosowymi), ja utworzyłam z nich dodatkową  warstwę. Drugą połowę ciasta dzielimy na kilka części, formujemy wałeczki i układamy je skośnie na migdałach. Ciasto pieczemy ok. 80 min (ja lubię jak jest dobrze przypieczone). 


    







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz