niedziela, 13 stycznia 2013

muffiny z rodzynkami w czekoladzie - oczywiście orkiszowe

Późną nocą przypomniał mi się zaległy przepis, bardzo często swojego czasu przeze mnie eksploatowany. Prosty, szybki - ech, gdyby tylko mój minipiekarniczek nie był mini mini i nie musiałabym ich wypiekać partiami... Przepis na muffiny orkiszowe, podstawowy, waniliowy z rodzynkami w czekoladzie. 

TRIKI DLA ALERGIKA:
Do zrobienia muffinów użyjemy mąki orkiszowej i mleka sojowego waniliowego. Przydadzą się też rodzynki w czekoladzie Jutrzenki (można je kupić w wersji mlecznej i deserowej) ja wybieram te w deserowej - skład sprawdzony: zero mleka, laktozy, serwatki itp.

SKŁADNIKI (na 12 sztuk):

"suche"
  • 2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3/4 szklanki cukru
  • opakowanie cukru wanilinowego
  • szczypta soli
  • rodzynki w czekoladzie
"mokre"
  • 1 jajko
  • 1 szklanka mleka sojowego (najlepiej o smaku waniliowym)
  • 0,5 szklanki oleju roślinnego lub oliwy
WYKONANIE:
W większym naczyniu dodajemy do siebie składniki suche. W mniejszym łączymy ze sobą mokre: olej, mleko sojowe i jajko, mieszamy trzepaczką. 
Do składników suchych wlewamy mokre, niedbale ze sobą łączymy. Masę najlepiej jest wlewać do papilotek umieszczonych w specjalnej formie do muffinów.
Pieczemy w 200 stopniach przez ok. 25 min. Ja tuż po upieczeniu zwykle zostawiam je na kilkanaście minut w piekarniku, aby sobie spokojnie ostygły i nie opadły za bardzo.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz