środa, 30 stycznia 2013

muffiny kukurydziano-orkiszowe

Mąkę kukurydzianą skrywam w szafce na czarną godzinę, bo jak jej nie mam, to nagle się okazuje, że potrzebna jest do jakiegoś przepisu. Jednak ostatnio się jakoś nie składało i w sumie już dawno jej nie używałam. Postanowiłam zatem zrobić krok do przodu i tak oto znalazłam przepis na muffiny kukurydziane http://allrecipes.com/Recipe/Basic-Corn-Muffins/detail.aspx?src=VD_Summary
Świetnie smakują w towarzystwie powideł śliwkowych. Są dobrym pomysłem na słodkie śniadanie w stylu włoskim. Do porannej kawy jak znalazł!

TRIKI DLA ALERGIKA:
W przepisie oprócz mąki kukurydzianej była również pszenna - zamieniłam ją na orkiszową, a zamiast zwykłego mleka użyłam sojowego waniliowego Alpro Soja.
                                                                                 
SKŁADNIKI:                                                               
  • 1 szklanka mąki kukurydzianej                     
  • 1 szklanka mąki orkiszowej jasnej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/3 szklanki cukru
  • 0,5 łyżeczki soli
  • 1 jajko
  • 1/3 szklanki oleju
  • 1 szklanka mleka sojowego waniliowego
WYKONANIE:
Nagrzewamy piekarnik do 200 stopni. Do miski wsypujemy mąkę kukurydzianą, orkiszową, proszek do pieczenia, sól i cukier, dobrze wszystko ze sobą mieszamy. Dodajemy roztrzepane jajko, olej i mleko sojowe. Mieszamy wszystko. Masę nakładamy do papilotek włożonych do muffinowej formy i pieczemy 20-30 min. Z przepisu wychodzi około 12 muffinów.

        

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz