czwartek, 11 lipca 2013

kolorowa sałatka z kaszą jaglaną

Dziś będzie kaszowo :) Postanowiłam zrobić sałatkę z kaszy jaglanej, na którą przepis wypatrzyłam na tej stronce. Coś tam pozmieniałam, coś odjęłam i wyszło naprawdę ciekawe i smaczne danie. Można się poważnie najeść wbrew pozorom. To taka sałatka, która świetnie zastąpi obiad w pracy. A i ważna informacja - nie zawiera glutenu!


SKŁADNIKI:
  • szklanka kaszy jaglanej
  • 2 pomidory
  • puszka kukurydzy
  • puszka czerwonej fasoli
  • ząbek czosnku
  • 1/4 szklanki oliwy z oliwek
  • 2 łyżki soku wyciśniętego z cytryny
  • 2 łyżki soku wyciśniętego z pomarańczy (ja pomarańczy nie miałam - nie sezon na nie, więc użyłam soku pomarańczowego hortex bez cukru)
  • garść listków bazylii
  • łyżeczka kuminu
  • łyżeczka soli
  • pół łyżeczki pieprzu

WYKONANIE:
Szklankę kaszy płuczemy na sitku i przelewamy wrzątkiem. Gotujemy na małym ogniu, pod przykryciem w dwóch szklankach osolonej wody do momentu aż wchłonie wodę i będzie miękka. Odstawiamy do wystudzenia. Pomidory parzymy, obieramy ze skórki i kroimy w kostkę. Wrzucamy do średniej wielkości naczynia/miski, dodajemy do nich odsączoną kukurydzę i przepłukaną fasolę oraz chłodną już kaszę. Mieszamy. Do niewielkiego słoika wlewamy oliwę, sok z cytryny i pomarańczy, wsypujemy sól, pieprz, kumin, dodajemy rozdrobniony ząbek czosnku, zamykamy słoik i szejkujemy :) tak, żeby się dobrze wszystko wymieszało. Wylewamy dressing na sałatkę, posypujemy drobno posiekaną bazylią. Wszystko pięknie mieszamy i gotowe!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz