niedziela, 21 czerwca 2015

lazania bez mleka i glutenu

Kuchnia włoska gości u mnie bardzo rzadko. Nie dlatego, że za nią nie przepadam, ale z powodu produktów, na których się opiera. Zbyt dużo trzeba podmieniać... i aż strach pomyśleć, jaki będzie efekt końcowy.
Do zrobienia lazanii zostałam poniekąd zmuszona :) ponieważ w listopadzie na Dniach Alergii i Nietolerancji Pokarmowej wygrałam paczkę produktów bezglutenowych, w których był m.in. makaron bezglutenowy do lazanii marki Le Veneziane. Czekał w szafce, czekał, no i się doczekał. Sos zrobiłam z piersi kurczaka (chów eko bez antybiotyków), a beszamel na bazie napoju migdałowego alpro i mąki gryczanej.
Moja lazania jest bez sera i w ogóle jej to nie przeszkadza :) 






SKŁADNIKI:
  • opakowanie makaronu do lazanii, u mnie Le Veneziane (nie wykorzystałam wszystkich listków - będzie do lazanii ze szpinakiem :))
  • 500 g piersi z kurczaka
  • 1 puszka pomidorów w kawałkach
  • 1 marchewka
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • olej do smażenia
  • łyżeczka masła klarowanego do wysmarowania naczynia
  • sól i pieprz 
beszamel
WYKONANIE:
Mięso myjemy i mielimy w maszynce. Cebulę i czosnek obieramy i kroimy w kostkę. Obraną marchewkę ścieramy na tarce o dużych oczkach.
Cebulę podsmażamy na patelni i dodajemy czosnek i marchewkę. Po chwili wrzucamy do nich mięso i smażymy aż się zetnie. Dodajemy pomidory z puszki, solimy i pieprzymy do smaku, dusimy na małym ogniu pod przykryciem ok. 20 min. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni.

Zabieramy się za przygotowane beszamelu: masło klarowane rozpuszczamy w rondelku i dodajemy łyżkę mąki gryczanej, cały czas mieszając, uważając, aby się nie zrumieniło (czy spaliło) doprowadzamy do "wrzenia", po czym powoli dolewamy napój migdałowy, dodajemy szczyptę soli i gałki muszkatołowej. Podgrzewamy wszystko do momentu aż nieco odparuje i zgęstnieje.

Naczynie, w którym będziemy piekli lazanię, smarujemy masłem klarowanym oraz cienką warstwą beszamelu. Na to układamy jedną warstwę płatów makaronu, a na nie sos mięsno-pomidorowy. Polewamy beszamelem i układamy kolejną sekwencję składników, aż do wyczerpania. Ostatnią warstwą ma być beszamel. Wkładamy do piekarnika i pieczemy ok. 45 min. Smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz