poniedziałek, 13 lutego 2017

brownie wegańskie bez mąki

Proste, zdrowe, bezcukrowe, bezglutenowe, bezmleczne ciasto czekoladowe. Oto wilgotne brownie na bananach i z masłem kokosowym własnej roboty.




SKŁADNIKI:
  • 1 szklanka masła kokosowego (jeśli chcecie je wykonać sami, będziecie potrzebować 400 g wiórków kokosowych - ja, jak już wcześniej wspominałam w innych wpisach, kupuję je w Lidlu, bo są niesiarkowane)
  • 1 szklanka kakao
  • 4 dojrzałe banany
  • 10 świeżych daktyli
  • 0,5 łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • olej kokosowy do wysmarowania formy


WYKONANIE:
Jeśli podejmiecie próbę zrobienia masła kokosowego, to musicie zmiksować wiórki kokosowe na krem. Trwa to dłuższą chwilę, bo trzeba co i rusz dawać odpoczywać malakserowi, ale cierpliwość się opłaca :)
Jak już masło będzie gotowe to dodajemy do niego resztę składników i miksujemy na gładką masę (będzie dość gęsta). Wykładamy ciasto do blaszki wysmarowanej olejem kokosowym. Pieczemy 30 min w temp. 180 stopni. Studzimy i gotowe. Smacznego :)


2 komentarze:

  1. Muszę w końcu zrobić wegańskie brownie :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również jeszcze nie miałam okazji robić wegańskiej wersji tego ciasta, ale jak widzę na zdjęciach prezentuje się bardzo okazale. Odkąd pamiętam za każdym razem najlepszy przepis na brownie brałam z https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/ i w sumie to nie pamiętam czy kiedykolwiek mi nie wyszło.

    OdpowiedzUsuń