sobota, 2 września 2017

ciasto cytrynowe z cukinią

Lubicie warzywa w ciastach? Ciasto marchewkowe nikogo dziś nie dziwi. Buraczkowe? Też raczej nie (swoją drogą będę się z Wami musiała koniecznie podzielić bardzo smacznym i zdrowym przepisem na brownie z burakiem). A ciasto cukiniowe? Nie? To proszę bardzo - z nutą cytrynową, bezglutenowe, bezmleczne i słodzone ksylitolem :) Ja je zrobiłam i nie żałuję :)




SKŁADNIKI:
  • 2 szklanki startej cukinii 
  • skórka otarta z 2 cytryn + 1/4 soku cytrynowego - świeżo wyciśniętego
  • 2 szklanki mąki kukurydzianej
  • 4 jajka
  • 1 szklanka ksylitolu
  • 1 szklanka oleju rzepakowego
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • pół łyżeczki cynamonu
WYKONANIE:
Cytryny dokładnie myjemy, parzymy i ścieramy z nich skórkę, wyciskamy sok. Otartą skórkę łączymy z ksylitolem, dodajemy jajka, olej, sok cytrynowy. Miksujemy, po czym dodajemy wcześniej dobrze zmieszane: mąkę, sodę, sól oraz cynamon. Ponownie miksujemy. Na koniec dodajemy startą na grubych oczkach cukinię (odciskamy sok). Mieszamy dokładnie. Masę przelewamy do formy keksówki - u mnie wyszły 2 małe jednorazowe. Pieczemy ok. 50-60 min w temperaturze 180 stopni. Smacznego!




1 komentarz:

  1. Fajne są ciasta cytrynowe i sam bardzo lubię je jeszcze przyrządzać jeżeli oczywiście mam czas i możliwości. Dlatego gdy tylko zajrzę do https://basiazsercem.pl/ to wiem już co będę robił danego popołudnia. Dlatego jestem zdania, ze jeżeli ktoś lubi gotować, piec czy smażyć to trzeba robić to co się uwielbia.

    OdpowiedzUsuń